To Rainbow flag είναι κάτι περισσότερο από εργαλείο marketing
Κάθε Ιούνιο, εικόνες με ουράνια τόξα φαίνεται να κατακλύζουν την αγορά, καθώς τα brands δείχνουν την υποστήριξή τους στην LGBTQ+ κοινότητα. Ταυτόχρονα όμως αναπτύσσεται ολοένα και πιο έντονα ο προβληματισμός κατά πόσο πίσω από τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται υπάρχει όντως υποστήριξη και δεν πρόκειται για μία πρακτική «εποχιακού» marketing και μόνο. Τα brands που δηλώνουν ότι υποστηρίζουν το Pride, είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες κατά των διακρίσεων. Διαφορετικά, κάθε μορφή επικοινωνίας με τέτοιο περιεχόμενο απλώς εκμεταλλεύεται τη συγκυρία, δεν είναι δεοντολογικά σωστή και θα πρέπει να αποφεύγεται.
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, με σκοπό πάντοτε να προάγει το ηθικό marketing μέσα από την αυτορρύθμιση, θέλει να επιστήσει τη προσοχή στη διαφορά μεταξύ της πραγματικής υποστήριξης στην προσπάθεια εξάλειψης των διακρίσεων και της δημιουργίας εντυπώσεων χωρίς ουσία. Η χρήση του ουράνιου τόξου σε προϊόντα ή η ανάρτηση ενός γενικού μηνύματος υποστήριξης, δεν θα πρέπει να είναι μια ενέργεια που ευκαιριακά «εκμεταλλεύεται» ένα κοινωνικά ευαίσθητο γεγονός.
Στον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης και Επικοινωνίας προβλέπεται ότι κάθε διαφημιστική επικοινωνία, online και offline, πρέπει να είναι έντιμη, να λέει την αλήθεια, να μην εκμεταλλεύεται την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και φυσικά να μην παραπλανά. Η προβολή συμβόλων LGBTQ+ κοινότητας και η σύνδεσή τους με εταιρείες και προϊόντα, χωρίς πραγματικές δράσεις για την υποστήριξή της, δεν συνάδει με την υπευθυνότητα και το σεβασμό προς τους καταναλωτές, όπως επιτάσσουν οι αρχές του ηθικού marketing.